Evelien van Sluis-Tanis is trotse eigenaresse van het bedrijf Bloemendag bij Evelien. Al ruim 18 jaar is Evelien actief als bloemist in Stellendam en bij KIBO is zij een klant van het eerste uur. Tijdens een interview deelt ze haar ondernemersverhaal met veel enthousiasme en passie.

 

Kun je iets meer vertellen over Bloemendag bij Evelien?

“We zijn nu al ruim 10 jaar te vinden op de Voorstraat van Stellendam. We verhuisden van een klein winkeltje naar dit prachtige pand waardoor er veel nieuwe uitbreidingsmogelijkheden ontstonden. En dat blijkt, want na 10 jaar ben ik nog steeds ontzettend blij met deze plek! We verkopen voornamelijk snijbloemen, maar ook planten en potten. Dit doen we vanuit onze winkel, maar we hebben ook een sterk netwerk van bedrijven waar we aan leveren en de online verkoop neemt ook steeds meer toe.”

 

Waar hoort KIBO thuis in dit verhaal?

“Ik werk al heel lang samen met KIBO en die relatie ontstond eigenlijk toen Martin af en toe een bloemetje kwam kopen in de winkel. Ik was best sceptisch moet ik eerlijk zeggen, want ik had echt geen goede ervaringen met accountants. Daardoor twijfelde ik ook heel erg om over te stappen naar KIBO. Dat zou betekenen dat ik weer alles bij elkaar moest zoeken en het aan een andere partij moest geven, maar ik wist gewoon dat er iets niet klopte in mijn huidige boekhouding. Daarom heb ik ervoor gekozen om KIBO toch om hulp te vragen. Ik heb alles op tafel gegooid en gezegd ‘zoek het maar uit!’.”

 

En toen?

“Mijn gevoel klopte en ze ontdekten wat er mis was. Daarmee won KIBO al veel vertrouwen bij mij en die samenwerking heeft echt zijn vruchten afgeworpen. Toen ze mij eenmaal meenamen in het verhaal van digitalisering was ik helemaal om! Ik ben van de lijstjes en hield alles op papier tot in detail bij. Toen ik eenmaal merkte hoeveel tijd ik kon besparen dankzij de digitalisering wilde ik echt niet meer terug!”

Bloemen met een boodschap

Wat vind je het prettigst aan de samenwerking met KIBO?

“Het persoonlijke contact vind ik het fijnste aan de samenwerking. Ik voel me bij KIBO geen nummer. Soms kom je als ondernemer voor moeilijke situaties te staan en ze nemen dan ook echt de tijd om met mij te praten. Ze helpen me om de situatie te relativeren zodat ik weer met goede moed verder kan. Soms heb je dat gewoon even nodig.”

 

Heeft KIBO je weten te verrassen?

“Absoluut! Dat digitale tijdperk waar ik NOOIT aan wilde beginnen, heeft een wereld voor me geopend. Ik heb nu tijd over als ondernemer en heb veel beter inzicht in mijn bedrijf. Ik zeg wel eens: ‘meten is weten, gokken is dokken en gissen is missen’, en dat is echt zo! Daarnaast organiseert KIBO veel voor haar klanten en houden ze ons goed op de hoogte van nieuwe maatregelen. Dat vind ik heel prettig.”