Twee vrienden aan de keukentafel bespraken hun droom: een eigen makelaarskantoor. Was het de ideale tijd voor het verkopen van huizen? Niet echt. Hadden ze dan bakken aan ervaring? Ook niet. Danny Krieger en Jan Witte besloten in 2014 gewoon te beginnen. Naast ieder een reguliere baan, werkte ze in hun vrije tijd aan het opzetten van een eigen makelaarskantoor. We spreken met Jan Witte over hoe hij terugkijkt naar de opbouw van zijn bedrijf en hoe KIBO hier een rol in kreeg.
Vliegwiel
Hoe het balletje is gaan rollen? “In het begin was het gewoon een kwestie van gunnen. Bekenden die ons de kans gaven om een huis voor hen te verkopen. Toen de markt begon aan te trekken, kwam er een nieuwbouwproject op ons pad. Dat werkte echt als vliegwiel”, vertelt Jan. Het werk begon zich op te stapelen en Danny besloot zijn baan op te zeggen. Jan kon zijn baan parttime voortzetten om het te combineren met de makelaardij en is uiteindelijk ook volledig overgestapt.
Met de groei van het bedrijf, groeide ook de administratie mee. Er kwam personeel in dienst, er werd een pand aangeschaft en de mannen besloten op zoek te gaan naar een accountant om het bedrijf verder te professionaliseren.
Puur het gevoel
Er werd contact gezocht met diverse accountantskantoren met de vraag of zij Krieger & Witte makelaars wilden begeleiden in het opzetten van een B.V. Waarom er uiteindelijk voor KIBO is gekozen? “Het heeft onze voorkeur om zaken te doen met partijen die ook actief zijn op Goeree-Overflakkee. Verder was het puur het gevoel dat klopte met KIBO.” aldus Jan.
Doen waar we goed in zijn
Inmiddels neemt KIBO alle administratie uit handen van het makelaarskantoor. “Nu hebben we weer tijd om te doen waar we zelf goed in zijn: huizen verkopen!”. Jan vindt de korte lijntjes onderling prettig werken: “Als je een probleem hebt, kijkt KIBO direct met ons naar de oplossing”.
Nog even voor de administratie
Krieger en Witte Makelaars B.V. te Sommelsdijk
Opgericht in 2014, werkt sinds 2 jaar samen met KIBO Accountants.
Opknappertje of miljoenenvilla?
Maakt oprecht niet uit. Het gaat om de kik als we een huis gegund krijgen én deze succesvol kunnen verkopen. Liever een blije klant erbij dan een hoge factuur mogen sturen.
Ondernemerstip van Jan:
1: Focus houden! Als je te veel dingen op hetzelfde moment wilt doen, doe je alles half.
2: Niet alleen ín je bedrijf maar ook áán je bedrijf werken. Volg een cursus, of het nu in je vakgebied is of bijvoorbeeld op het gebied van sales of marketing. Blijf ontwikkelen!
Trots op:
Het team! We werken inmiddels met een team van vier en iedereen draagt bij aan de zaak. Het is fantastisch om het als team iedere dag weer voor elkaar te krijgen.