In 2011 gingen we (Hein en Martin) samen naar deze afspraak. Een voor ons hele belangrijke afspraak, want we stonden nog aan de start van KIBO Accountants. Met knikkende knieën gingen we als twee groentjes naar K. Overdevest Transport BV in Oud-Gastel. Dit kon wel eens een grote klant voor ons worden. Met een grote glimlach kijken we terug op deze periode en nu we 10 jaar verder zijn, zijn we vereerd dat Overdevest nog steeds een trouwe klant van ons is. We gaan met mede-eigenaar Bart Overdevest in gesprek om te horen hoe hij de samenwerking ervaart.
Kun je een korte toelichting geven over jullie bedrijf?
“Wij hebben een familiebedrijf dat gespecialiseerd is in het transport van zeecontainers. We bestaan ondertussen bijna 35 jaar en het bedrijf is opgezet door mijn ouders. Samen met mijn broer Koen hebben we het bedrijf van onze ouders overgenomen. We hebben nu 60 werknemers in dienst en 51 wagens rijden.”
Hoe is de samenwerking met KIBO ontstaan?
“Ergens in 2011 heeft mijn moeder een oproep op een online platform geplaatst om een partij voor de boekhouding te vinden. KIBO heeft daar toen op gereageerd en van het één kwam het ander. KIBO maakte indruk op ons omdat wij boekhouding voorheen als een stoffige bedoening zonder gezicht ervaarden. We kregen wel cijfers maar nooit duidelijke antwoorden. KIBO werkte vanaf het begin al compleet anders. Ze hadden data online inzichtelijk en we bekeken de cijfers niet één keer per jaar, maar één keer per maand. KIBO is nu al jaren een vaste partij die voor ons o.a. de salarisadministratie, belastingaangifte, advisering en jaarrekeningen uitvoert.”
Wat vind je het fijnst aan de samenwerking met KIBO?
“Daar kan ik heel kort over zijn. De korte lijnen en duidelijke antwoorden vind ik het prettigst aan onze samenwerking. Daar zijn ze gewoon heel goed in. En het contact is casual en normaal, daar hou ik van. We hebben pas bijvoorbeeld aangegeven dat we per wagen inzichtelijk willen hebben wat de opbrengsten zijn. KIBO heeft hiervoor een overzicht gemaakt in PowerBI waardoor we nu iedere dag per wagen inzichtelijk hebben wat de opbrengsten en kosten zijn. Nu weten we precies waar we omzet creëren en waar we omzet laten liggen. Als je KIBO iets vraagt dan gebeurt het ook direct, heel fijn!”
Heeft KIBO jullie weten te verbazen?
“Vorig jaar is onze moeder tijdelijk door ziekte uitgeschakeld en kwam de administratie stil te liggen. KIBO heeft alles aan de kant gegooid en is ons komen helpen. Ze hebben toen alle administratie tijdelijk overgenomen. Dat was heel vanzelfsprekend voor ze en wij waarderen de hulp enorm. Dat is wel een antwoord op je vraag denk ik zomaar.”