De lat nóg hoger leggen. Vol inzetten op die kans. In je onderneming zijn schatten van informatie voor groeikansen te vinden. De intelligentie van je bedrijf: maak jij er al gebruik van?
Informatie vanuit je financiële data: dat is je onderhand bekend. Omzet, winst, kosten… Het gaat niet meer alleen om de financiële cijfers. Die grote supermarktketen weet per vestiging heel goed of de pindakaas in gangpad drie op 2 hoog of 3 hoog beter scoort. Horecaketens houden voor de hoogst mogelijke bezettingsgraad rekening met no-shows. Grote online retailers weten precies of ze met regenachtig weer meer verkopen kunnen verwachten en zonnebankeigenaren hoeven niet op een drukke dag te rekenen als het kwik flink stijgt.
Heb je je wel eens afgevraagd:
- Is woensdag inderdaad gehaktdag? En heb je dan voldoende voorraad?
- Is er een link te leggen tussen het meest verkochte lespakket en het slagingspercentage?
- Is er een verband tussen regenachtig weer en je online verkopen?
- Wat is de opbrengst per couvert?
- Welk dagdeel levert het meeste fooi op?
- Hoeveel drankjes verkoop je gemiddeld per klant?
Stel dat je precies weet wanneer welk product het beste verkoopt of welke medewerker voor de meeste omzet zorgt. De data daarvoor meet je al: denk aan je kassasysteem, voorraadadministratie of CRM. De koppeling van die data aan je financiële data geeft inzichten voor groei.
Deze inzichten zijn niet alleen voor grote bedrijven weggelegd!
KIBO maakt deze inzichten toegankelijk en bereikbaar voor het MKB. Met aantrekkelijke dashboards geven we je inzicht in al je data. We helpen hiermee elke ondernemer die op meetbare informatie het bedrijf wil sturen, niet alleen op financiële data.
In een persoonlijk gesprek ontdekken we samen wat we kunnen gaan meten. Wat is daadwerkelijk van belang om je onderneming een stap verder te helpen? We gaan op zoek naar informatie relevant voor jouw groei. Jij levert de data, wij analyseren. Met de inzichten kun je bijvoorbeeld je inkoopbeleid afstemmen of je strategie aanscherpen.